Oostenrijk zomervakantie 2011 terugreis

Stop in Kitzingen bij camping Schieferturm en minicamping Heidehof in Wellerlooi

Gezien de blessure van Peter nemen we het besluit om twee dagen eerder uit het Zillertal te vertrekken. Woensdag doen we de laatste boodschappen en ruimen de voortent op en pakken de caravan in. Donderdag 8 september reizen we af. Een overnachting camping hebben we niet uitgezocht, we rijden en zien vanzelf hoe veel kilometer we afleggen.

We komen uiteindelijk uit op camping Schieferturm in Kitzingen. Volgens de campinggids een camping met ruime voldoendes. In de praktijk valt het wat tegen. Het campingrestaurant ruikt naar oud frituurvet, de plaatsen voor degene die één nacht komen zijn niet erg mooi gelegen maar ja we hebben in het verleden wel slechter mee gemaakt.

We maken na het neerzetten van de caravan een kleine wandeling met Xela vanaf de camping. Omdat het restaurant niet lonkt stappen we nog even in de auto en rijden naar Biebelried. Hier vind je hotel Leicht waar we ooit bij toeval terecht kwamen en sindsdien, indien we in de buurt, zijn bezoeken.

Ook dit keer worden we niet teleurgesteld, de bediening is hoffelijk Duits en de maaltijd van uitstekende kwaliteit.

We slapen na de maaltijd als een roos in onze caravan om de volgende dag weer fit op pad te gaan. We rijden net als verleden jaar naar camping Heidehof in Wellerlooi. Vorig jaar was toeval nu een bewuste keuze. De camping is zeer rustig gelegen in de Maasduinen.

De camping ligt in het boerenland en bovendien als beste Vekabo camping van Limburg 2011 genomineerd en in de race voor camping van het jaar in Nederland. Bovendien ligt de camping in de buurt van Venlo, dit geeft ons de gelegenheid om met Bart en Sandra die daar wonen en kennen via de Alpenfreaks af te spreken.

We gaan uit eten in een Joegoslavisch restaurant net over de grens in Straelen, Duitsland. Het restaurant heeft na het uiteenvallen van Joegoslavië de Spaanse naam El Paso aangenomen.

We nemen met zijn vieren een El Paso Steakhouseplatte. Een overdaad aan vlees maar schijnbaar hadden we alle vier flinke trek want de schaal ging leeg.

We hebben met Sandra en Bart een gezellige avond en hebben de gelegenheid om de laatste wetenswaardigheden uit te wisselen. Wat bovendien erg prettig is, het personeel laat je volledig met rust en vindt het geen probleem dat je vanaf 19.00 tot ruim na 23.00 uur zit te tafelen. Een top avond en een waardige afsluiting van de vakantie. Bart en Sandra bedankt voor jullie aangename gezelschap.

De vakantie 2011 is voorbij. We hebben een heerlijke vakantie gehad en kijken alweer reikhalzend uit naar de volgende, één ding is zeker camping Hell en het Zillertal staan zeker weer op het programma!