Oostenrijk zomervakantie 2012 Zillertal

Opnieuw bewust gekozen voor camping Hell in het Zillertal

Onze zomervakantie voor 2012 staat voor de deur. We zouden dit jaar voor een andere bestemming kiezen echter vanwege het stressvolle jaar kiezen we er bewust voor om wederom te gaan starten in het Zillertal. De camping waar wij al jaren komen is camping Hell in Fügen. Een camping die aan al onze eisen voldoet en uitermate geschikt is voor een vakantie van meerdere weken en opnieuw dit jaar als onze uitvalbasis zal dienen.

Ondanks dat wij al veel in het Zillertal waren hebben we tijdens de voorbereiding een groot aantal wandelingen en uitstapjes in de (wijde) omgeving gevonden die wij nog niet gedaan hebben. Het enige dat nu nog een beetje mee moet werken is het weer, maar dat geldt voor iedere vakantie.

Meer info over de camping vind je hier

Heenreis Zillertal 2012, overnachting op de voor ons bekende camping Eisenbachtal

De reis gaat voorspoedig en na onze bekende koffiestop op de A30 in Nederland en een twee tal stops in Duitsland komen we aan bij de overnachting camping.

Bij camping Eisenbachtal heb je de keuze om aangekoppeld te overnachten. Dit kan aan de voorkant van de camping dicht bij het sanitair of achter op de camping bij de beek. Wij kiezen er zo als altijd voor om af te koppelen en een afgeschermde staanplaats te nemen. Het af- en aankoppelen neemt namelijk niet meer dan een kwartiertje, bij elkaar opgeteld in beslag en dat hebben we er graag voor over. Camping Eisenbachtal is een van de weinige campings die ook in de winter geopend is voor doortrekkers dus ook iets om te onthouden als we ooit met de caravan op wintersport zouden gaan.

We willen een hapje gaan eten bij het uitstekende restaurant Freimühle maar we worden teleurgesteld, het restaurant is vandaag alleen maar toegankelijk voor gasten van het trouwfeest dat er gevierd wordt.

We wijken uit naar het aan de andere kant gelegen restaurant Studentenmühle. Een slechte ervaring, de kwaliteit van het eten is matig en de bediening niet al te vlot. Volgende keer als Freimühle gesloten is gaan wij naar een restaurant in het dorp of eten iets uit onze eigen beperkte voorraad. Wij zijn niet van die types die alles meeslepen maar kiezen liever voor boodschappen doen op de plaats van bestemming. Per slot van rekening ga je ook op vakantie om te genieten van andere levensmiddelen.

Na het eten maken we nog een korte wandeling in de omgeving., het bergje op bovenstaande foto en gelegen boven de camping willen we nog steeds een keer beklimmen. Maar tot op heden is het er nog niet van gekomen.

De volgende dag reizen we voor ons doen bijtijds af. Om 08:50 uur rijden we weer op de A3 richting Frankfurt. De reis gaat voorspoedig. We hebben nog een overnachting gepland in de buurt van München maar omdat we daar al rond 15:30 uur zijn besluiten we om door te rijden naar onze eindbestemming in het Zillertal. Het is dan nog ongeveer 2,5 uur rijden. Dus met een pauze komen we dan omstreeks 19:00 uur op de camping aan. Een mooie tijd en in deze tijd van het jaar is er altijd wel een plaatsje.

We rijden door tot de grens waar we op de parkeerplaats het autobahnvignet plakken. Achteraf blijkt dit onze redding te zijn. We worden overvallen door een hevig noodweer, zo erg dat we genoodzaakt zijn onze combinatie op de vluchtstrook te zetten en af te wachten. Wij staan nog redelijk beschut al hebben we wel een aantal angstige minuten. Je ziet geen hand voor ogen en de caravan staat te schudden achter de auto. Wanneer het zicht beter word gaan we weer rijden, de ravage is enorm, er liggen bomen over de weg, het is een wonder dat er geen gewonden gevallen zijn. Wij hebben geluk gehad dat we gestopt zijn bij de grens anders hadden wij gereden waar de bomen als luciferhoutjes omgewaaid zijn.

We komen met de schrik nog in ons lijf aan op de camping, daar is het droog en is nog geen druppel regen gevallen. Later lezen we op internet dat er door het noodweer en de windhoos 38000 huishoudens zonder stroom zaten. We hebben echter meerdere engeltjes op de caravan en auto gehad.