Oostenrijk zomervakantie 2014 terugreis

Met overnachtingen in Rothenburg ob der Tauber, Westerwald en in Wellerlooi

Aan alle mooie dingen komt een einde, zo ook aan onze zomervakantie 2014. Het is tijd voor de terugreis.

Volgens planning zouden we de eerste overnachting doen bij Wertach in Zuid Duitsland echter wanneer we de weersvoorspelling zien voor dit gebied, veel hagel en onweer, besluiten we verder door te rijden. De keuze blijkt een goede te zijn onderweg worden we getrakteerd op hagel en onweersbuien. Een keer moeten we zelfs naar de kant van de weg. Gelukkig zijn we bij de afslag van een benzinestation en parkeren daar op de parkeerplaats tot de bui wegtrekt.

De keuze is gevallen op camping Tauber Romantik in Rothenburg ob der Tauber . Deze stad is bekend omdat het centrum nog steeds in middeleeuwse stijl is.

Als we ons op de camping hebben aangemeld zien we Jan en Paula nog niet. Ach we installeren ons vast, die zijn zeker achterop geraakt. Waarschijnlijk nog ergens gauw tanken. Even later zien we ze lopen. Wat blijkt zij zitten op de camping naast ons. De TomTom (in dit geval de DomDom) heeft hun naar de andere camping geloodst.

In de praktijk blijken de 2 campings slechts gescheiden te zijn door een heg. De aanrijroute is echter totaal anders. Naar later blijkt is de camping waar wij staan ruimer opgezet en iets makkelijker aan te rijden.

Onze bedoeling is om ’s avonds nog even het stadje Rothenburger op der Tauber, waar wij al vaker zijn geweest, te gaan verkennen en daar wat te gaan eten. Volgens de website van de camping is het stadje in 20 minuten te voet bereikbaar, echter wat men er niet bij vermeld dat dit bergop is! En navraag bij andere gasten leert ons dat de wandeling ongeveer 2 keer zolang duurt. Omdat zowel Jan en Paula als wij daar geen zin in hebben komen we terecht bij Gasthof Schwarzes Lamm. Een ouderwets Duits gasthof welke door de twee campings die om de hoek zitten geheel vol is.

Jan was zo slim geweest om ’s middags al een tafel te reserveren dus wij hadden binnen een plekje. Het eten is prima en voor we het weten is avond alweer voorbij.

De volgende dag gaan we naar camping Eisenbachtal in Girod. Dit keer kiezen we er voor om aangekoppeld te overnachten. Het eten doen we uiteraard bij Restaurant Freimühle

Dit restaurant heeft een uitstekende keuken en het is dan ook weer volop genieten. Na een uitstekende nachtrust nemen we afscheid van Jan en Paula, zij gaan via de Betuwe waar ze hun dochter bezoeken op huis aan. Wij rijden naar boerencamping Heidehof in Wellerlooi in Limburg.

De laatste jaren sluiten wij onze vakantie af op deze camping. Een uitstekende camping, rustig gelegen en ruime staanplaatsen.

We genieten van onze laatste vakantie dagen, gaan gezellig uit eten met onze vrienden en komen nog even tot rust voordat de hektiek van het werk weer begint.

Vanaf de camping mooi uitzicht op de omgeving. Omdat het weer zo heerlijk is drinken we eerst nog op ons gemak koffie en verlaten de camping op onze laatste vakantiedag  kort voor 12:00 uur.

Xela geniet nog even van haar rust en ligt heerlijk in het zonnetje.

De vakantie is voorbij, de caravan kan weer winterklaar gemaakt worden.