Oostenrijk wintersport 2010 Maria Alm Hochkönig

Lekker een weekje wintersport met onze vrienden Piet en Ria

De heenreis doen we zoals wel vaker met een overnachting. Dit keer logeren we in Kinding net achter Nurnberg. Deze plaats ligt vlak bij onze Duitse vrienden Jutta en Christian. bij hun gaan we dan ook een heerlijke Bayerische brotzeit eten

Heenreis met overnachting in Altmühtal, bezoek aan Christian en Jutta met Bayerische Brotzeit

We vertrekken op vrijdagochtend na de ochtend spits. De reis die we voor de boeg hebben is zo’n 750 kilometer. De reis gaat voorspoedig tot 15.00 uur. Met nog 200 kilometer voor de boeg komen we in de Duitse middagspits. We sluiten aan in de file en kunnen niet anders dan berusten. We arriveren tegen 17:15 in Kinding. We logeren in gasthof Biedermann in Kinding. Een uitstekend overnachting pension met uitgebreid ontbijtbuffet tegen een schappelijke prijs, een aanrader.

Nadat we de tassen op de kamer gezet hebben en opgefrist zijn stappen we opnieuw in de auto om in een kwartier tijd naar het huis van Christian en Jutta te rijden. Christian en Jutta zijn onze vaste buren op camping Hell als we daar in augustus op vakantie zijn. Inmiddels is het buurschap omgebouwd naar vriendschap.

De Bayerische Brotzeit van Jutta is erg lekker. We hebben een gezellige avond met elkaar en genieten van elkaars gezelschap. Voor we er erg in hebben is het tijd om op te stappen en ons hotel weer op te zoeken. Het was een gezellige avond die zeker voor herhaling vatbaar is.

We arriveren de volgende dag in Maria Alm bij ons hotel Niederreiter. Een groot hotel gelegen aan de Dorfjet lift.

Hotel Niederreiter Maria Alm

Niederreiter is het voor ons allemaal net niet. Het is niet slecht maar ook niet een hotel waar wij voor de 2e keer naar toe gaan. Van de week dat wij er verbleven hebben we slechts twee keer ’s avonds lekker gegeten. De overige dagen hebben we onze maag gevuld. Het saladebuffet is daarentegen van hoge kwaliteit met veel variatie.
Ook het ontbijtbuffet is uitgebreid en goed, hier valt niet op aan te merken.
Het personeel is vriendelijk en doet zijn best er wat van te maken.
Het ontbijt en diner wordt geserveerd in een grote onpersoonlijke toneelzaal. Dit nodigt niet uit tot lekker natafelen. Je wilt eten en gelijk weer weg.
De kamers zijn gedateerd echter wel schoon. Pluim voor de schone handdoeken, ruim voor handen.
De conditorei die deel uit maakt van het hotel is uitstekend. We strekken heerlijk de benen en verkennen het kleine dorp. De vakantie is begonnen.